torsdag 23 januari 2014

En torsdagshälsning

Nu var det ett tag sen sist och jag har börjat återhämta mig efter en lång dunderförkylning. Idag tog jag mig ut på en lätt joggingtur och det var härligt i det fina vädret, ca 18 grader. Det har varit ett fantastiskt väder i nästan två veckor nu och t.o.m. vildsparrisen har tittat fram sägs det. Vid nästa Korfos besök får det bli sparrisjakt, äntligen!
Nu ska jag bokföra och då gäller det att muta mig själv och hitta lite gott att sätta fram på skrivbordet så jag inte springer titt som tätt i skåpen och får inget gjort.


Önskar er en bra dag!
 

8 kommentarer:

  1. Svensk fin kaffekopp ser jag...;-) Så skönt förkylningen är jagad på flykten. Lycka till med bokföringen. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att vara på benen igen och bokföringen blev nästan klar, så jag är nöjd.

      Ha en trevlig kväll!

      Grekkramar!

      Radera
  2. Så gott och mysigt det där ser ut, Christina! Hoppas bokföringen gick bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Arbetet blir lite roligare med något gott och nu har jag lite kvar att göra.

      Må så gott!

      Radera
  3. Att plocka sparris låter helt fantastiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ungefär som att plocka svamp och jag strosar genom olivlundar och bara myser.

      Ha det bra!

      Radera
  4. Jag gillar ditt sätt att muta dig själv Christina. ;) Vildsparris och 18 grader varmt... det låter helt ljuvligt. Här i Skåne har våren anlänt och idag sattes den första potatisen såg jag på nyheterna. Än kan det bli bakslag förstås, men det gör inget. Vi vet att våren vinner mark nu och det känns gott.Så jag njuter av fågelkvitter och blommande snödroppar.

    Ta hand om dig vännen.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med vårkänslor och framför allt längre dagar. Tyvärr brukar det komma bakslag men det brukar inte vara långvarigt.

      Må så gott!

      Många kramar!

      Radera