torsdag 9 oktober 2014

Hösten

Höst har olika betydelse beroende på var man befinner sig. I Sverige är det så vackert med naturens färger och den klara luften. Här är jag glad över att det blir svalare och att naturen börjar att grönska, lite som våren fast det är höst(?!). Det börjar spira i marken och det gröna puttar bort det torra och uppbrända. Jag har redan sett att den vilda Cyklamen tittat fram. Temperaturen växlar mellan 20-27 grader och vi sitter fortfarande ute och äter lunch. Framåt kvällningen när det svalnar av stänger vi altandörren och tänder värmeljusen.
För två veckor sedan var jag till depature på flygplatsen och det var tråkigt men det är ju så när vi valt att bo en bit bort. Vi ser fram mot våren då det blir arrival igen.
Däremot har det blivit dags för mina tre favorittjejer som kommer till helgen, som vi har längtat!!
Öronen kommer nog nästan att ramla av för det är ingen hejd på småtjejerna, de pladdrar hela tiden.
Min stora tjej ska jag krama extra mycket, som är den bästa mamman och dottern.




Vi hörs!

 

5 kommentarer:

  1. 20 - 27 grader låter helt ok!

    SvaraRadera
  2. De här graderna gillar jag! Lagom varmt på dagen och svalt på natten.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Det är kul att titta in på en ny blogg då och då. Jag ser att du inte lägger in så ofta. Fina lockande bilder till texterna. Jag tycker ni var modiga som vågade bryta upp och flytta iväg. Just nu skulle jag gärna byta bostadsort. I natt och under hela dagen har det varit riktigt kustväder med både dimma, blåst och ett regn som aldrig funderar på att ta paus. Tur att jag är bra på att göra det mysigt inomhus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för titten! Jag har kikat in hos dig ibland också, kul med lite olika bloggar.
      Det var ett stort steg att flytta men jag ångrar mig inte och vädret har vi oftast på vår sida.
      Att mysa inne är härligt när det är busväder ute, jag önskar faktiskt lite dåligt väder ibland.
      Trevlig helg!

      Radera
  4. Kära Christina, jag hoppas ni njuter av sköna höstdagar och att värmen har gett med sig lite? Här i södra Sverige har vi fortfarande metrologisk sommar. I november. Helt galet! Trevligt men också lite skrämmande med 15 grader varmt i november. Jag som börja få lite jullängtan vill snart ha lite kallare väder. ;)

    Jag hoppas att ni har fått njuta härliga dagar tillsammans med dina älskade flickor. Kramkalas. Och våren kommer fortare än du tror med efterlängtade arrivals.

    Ta hand om dig kära vän och ha en fin höst.♥

    Kram Charlie

    SvaraRadera