lördag 1 september 2012

Kalo mina!

Bloggen har legat i en dvala p.g.a. värmeslag men jag ska inte bli långrandig av vädret igen. I veckan var vi och hade det bra i Korfos, vattnet var underbart svalkande. På kvällarna satt vi i och njöt av stillheten under en stjärnklar himmel i svärfars gamla eka och pimplade. Jag hade riktigt flyt och drog upp den ena fisken (tsipoura) efter den andra. Sådana enkla stunder stannar kvar för att minnas.
 
 
Nu börjar folk att packa sina grejer och dra sig tillbaka till Aten och vi har kommit in i den härliga sensommarmånaden september. Det är varmt på dagarna, svalt på kvällarna, ingen trängsel på stranden och så lugnt.


 

Jag känner att efter några hemska joggingrundor så har konditionen kommit tillbaka och simturen på en timme gick som en dans. Det är lätt att tappa konditionen men det är ganska lätt att bygga upp den igen.
När jag simmar så njuter jag av de vackra och höga bergen runtom och på morgonen när vi dricker kaffe så är det tystnaden som bemästrar och på kvällarna den stjärnklara himmeln. Jag påminner mig om att inte bli hemmablind, det här är guld värt.


3 kommentarer:

  1. Visst är den härlig,september!
    Mm... tsipoura grillar eller ugnsteker vi ofta,gott.
    Ha det gott i sensommarvärmen.

    SvaraRadera
  2. Det låter helt fantastiskt underbart - fortsätt att njuta av tillvaron!

    SvaraRadera
  3. Imorgon tänder vi grillen och lägger på lite bläckfisk också. Det smakar extra gott när man har fångat det själv.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera