lördag 24 november 2012

E-bok är bra

Oj vad det brände till i plånboken igår. Jag fick till min glädje min första grekiska lön, kontant i handen. Ja men då var jag tvungen att fira såklart och handlade lite extra smått o gott att ha i helgen.
Så det blir en Korfoshelg med kvalitetstid. Läsa e-bok, springa, promenera, fota (förhoppningsvis), fiska o bara njuta. Jag o Alfred (Andreas).
E-bok är ju något som är perfekt för oss som bor utomlands och som ofta saknar tillgång till svenska böcker. Det kanske många av er har redan men jag är lite sen i svängarna och efter ha läst Marinas Bay blogg (som jag kan rekommendera) som läser mycket och bor i Singapore, så blev det av. Man kan tanka hem tre böcker och har sju dagar på sig att läsa. Det kan nog bli lite tajt med tiden där, så då blir det sofflocket hela veckan då!? Hur bra som helst!

2 kommentarer:

  1. Sju dagar? Var är du och lånar, jag får ha mina böcker i 28 dagar. Det där med sju lät väl tajt...fast å andra sidan lät det där med sofflocket en vecka som en riktigt bra tillvaro! Förstår att det känns bra, det där med lönen, och jag är helt säker på att du är värd allt du unnar dig :)Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Tack Marina, helgen blev mysig med allt utom fiske, för min del. Sju dagar undrar jag också, vart kom det ifrån? Jag hade så bråttom att ladda hem allt och sedan skulle vi sticka. Tyvärr inget sofflock utan lånetiden är som du sa 28 dagar.

    SvaraRadera