fredag 16 november 2012

Julstämning

 
Här i Grekland finns en affär där det finns allt mellan himmel o jord. Upplägget i affären är så att allt är utspritt och man irrar runt i hela affären, förhoppningsvis så hittar man rätt av slumpen. Musik och reklam dånar ur högtalarna, man är som ett vrak när man kommer ut. Trots detta kan det ibland vara värt ett besök för de har både fina och billiga saker. Butiken närmast oss ligger fint nere i hamnen så ibland slår vi två flugor i en smäll. Andreas fiskar och jag går in o kollar i affären.

Sist höll jag aldrig på att komma ut. De hade tagit fram alla julsaker och det blinkade och blänkte i glimmande färger. Jag ville bara ha allt, helt plötsligt fick jag en längtande julkänsla som inte har funnits på några år. Nu kom den tillbaka! Jag vet inte om jag kan vänta till första advent med att pynta och ta fram ljusstaken, kanske jag gör en tjuvstart redan nästa vecka.

4 kommentarer:

  1. I år har till och med jag bestämt mig för att "julpynta" det vill säga jag tänker åka till Ikea och köpa en advenstsstake, jag behöver ju inte överdriva...;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Adventsstaken är viktigast, jag tror att det blir en del guld o glitter också.

      Radera
  2. Tydligen är det redan hysteri här med, men jag har inte varit ute i affärer på ett par veckor så har inte sett det än. Ska ut i helgen och kolla lite. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rätt mysigt när skyltsöndagarna börjar och man dricker glögg ute i kylan.

      Radera