lördag 8 juni 2013

Aten

Det blev besök till Aten två dagar i rad. Jag var tvungen att göra ett ärende där igår och passade på att kika på lite kläder för det drar ihop sig till dop för våra småtjejer i juli. Det var ganska lugnt på affärsgatorna, men idag däremot kunde man nästan inte ta sig fram så mycket folk var det.

På programmet idag var det olika föreläsningar om olivolja och export av den på ett stort hotell i centrala Aten. Det gav inte så mycket och så jag hade jag ibland vissa språkproblem. Det blev ett par timmar i hopp om att det skulle bli bättre.
Varmt o kvavt var det så jag svalkade mig med en god glass strosandes till bussen. Så här på sommaren när turisterna är här känner jag mig också lite som turist när jag är i Aten. Jag gillar den känslan.

Abstinensen efter de här små busfröna är påtaglig nu.




Mamma, Karl-Åke, småtjejerna och Dimitra i Korfos
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar