torsdag 6 juni 2013

Sjutton igen!

Grekisk radio är så bra, det finns en hel uppsjö av kanaler och alltid finns det någon som faller en i smaken. Häromdagen när jag låg på stranden så lyssnade jag på en kanal där de bara spelade musik från 70- och 80 talet. Jag dåsade där i solen och trodde nog att jag var 17 år igen. Musiken varierade med disco och soul och den ena låten efter den andra som Earth Wind and Fire med "September" som jag bara älskar och jag är bekymmerslös och livet är just nu. Solen gassar och det blir för varmt så jag plockar ihop sakerna och går hem. Där möter jag i dörren en "lite äldre" man med gråare hår som säger att Dimitra har ringt. Vilken Dimitra? Jag känner ingen med det namnet och vad gör "han" här även om han är bekant? Åh, jag går för att duscha. Men vad i bombens hakar? Vem är i spegeln?

Kris? Neejdå, med musiken och den varma solen så drömde jag mig tillbaka ett tag men jag var "glad" att se mig själv i spegeln och Andreas, lite äldre med gråare hår. Vilken tur! Bonus var att ha en dotter som har ringt till oss, Dimitra.

Trevlig nationaldag, här och nu!

 

2 kommentarer:

  1. Ibland måste man få bli sjutton igen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, några korta stunder emellanåt.

      Ha det bra!

      Radera