fredag 6 juni 2014

Strosa i Aten

Lite busväder har vi haft några dagar nu och det regnade praktisk taget röd sand. Bilen, altanen och gården var helt täckt och det såg bedrövligt ut. Överallt ser man folk som är ute och spolar av med vattenslangarna. Vi hade ett ärende i Aten häromdagen och det var skönt med svalt väder. Visst fanns det turister men de flesta såg ut att fönstershoppa mest, affärerna var nästan tomma. Enligt prognoserna ska det blir ett riktigt bra turistår och vi får hoppas att det stämmer.

Det är inte så ofta jag åker in till Aten, av några orsaker, men när jag gör det gillar jag att strosa bland kryddor, grönsaker och lite loppisprylar. Jag hittade en madrass som jag ska fixa till att ha på vår nya sittbänk i Korfos.
Nu kom inte kameran med så det blev fotat med mobilen.
 


 

Vi har kikat på lite tennis från Paris och blev inspirerade. Så jag dammade av våra racketar och vi åkte och spelade på en risig bana. Vi var som två lekfulla små barn, kul som bara den. Det märktes att vi inte har spelat på nästan fem år, puh!

 
Trevlig helg!
 
 





 

2 kommentarer:

  1. Bilden på oliverna gör verkligen att det vattnas i munnen - såå gott!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, oliver i alla former och färger är gott.

      Radera