måndag 18 augusti 2014

Vardag igen

Semestern är slut och vi har nu varit hemma i en vecka. Vi har haft det så bra med gott sällskap, fiske och bad. God mat som grillat och färskt fisk stod högt på önskelistan. Under siestan lyssnade jag ofta på sommarpratarna i min gamla MP3 liggandes på vår fina cementbänk.
Värmen nådde häromdagen 39 grader och det är svårt att vara kreativ. Det går liksom inte att koncentrera sig och jag skjuter upp datorjobb och annat så länge det går. Det bästa är kvällarna när det fläktar lite och luften blivit svalare. Inte för att det blir mer gjort, utan då vill man bara sitta ute och njuta och pusta ut.

I Korfos simtränade jag nästan varje dag och knät är på bättringsvägen. Har börjat med promenader varannan dag och det är skönt att komma ut och röra på sig. Jag saknar verkligen min träning.

Grekerna har fortfarande semester och skola och näringsliv drar igång i mitten på september. Aten är nästan tom på folk och mycket är stängt. I turiststråken är det öppet som vanligt.



Trevlig vecka!

6 kommentarer:

  1. Visst har det varit hett senaste veckorna. Många Atenare har nog åkt hit för det är så mycket semesterfirare överallt.Bra för alla lokala vilka lever på turism. Själv håller jag mig mest i hemknutarna denna veckor.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imorgon får vi 38 grader igen, puh! Det är bra som du säger att de lokala får jobba och ni har säker en hel del utländska turister också.

      Radera
  2. Det låter verkligen härligt! Även om jag vet at så varmt är inte sådär jättemysigt när man är mitt uppe i det, men 12 grader och regn är inte kul det heller...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrar värmen mot 12 grader och regn. Finns det inget mellanting?

      Radera
  3. Vad skönt att höra att ditt knä är bättre Christina. Små steg i taget. Det låter som ni har haft en riktigt härlig semester och njutit livets goda. Mysigt! Men 39 grader låter jobbigt. Hoppas det svalkar av lite snart men att ni får fortsätta njuta av de varma och sköna kvällarna.

    Ta hand om dig vännen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken! Imorgon kommer värmeböljan tillbaka men det är nog den sista (förhoppningsvis). Men vi har det bra och jag ska inte klaga, bara gnälla lite.

      Många kramar till dig rara Lotta!

      Radera