tisdag 30 december 2014

På tal om väder.....


Idag kom vintern med snöblandat regn och storm. Den enda dagen med julstämning och då städar jag bort julen. Men det är ju så att när juldagarna är slut är det inget roligt med pyntet längre. Julmystiken är liksom borta då.

Nu är det nytt år som nalkas och nya tag ska tas. Oftast försöker jag att vara positiv och uppskattar livets små lyckostunder i all enkelhet. De finns där varje dag om man är öppen för dem. Vid nyår så brukar jag vara lite extra upprymd med förväntan och hoppfull om vad det nya året kan innebära. Men i år är jag inte lika entusiastisk.
Det är så mycket turbulens politiskt här i Grekland och som nu ökar sin styrka. Man dras med varken man vill eller ej. Klimatet blir allt hårdare och existensminimum är ett faktum.

Vi har det bra som har Korfos och där lever vi i vår lilla bubbla. Där mår vi bra och lever det liv vi vill ha med livskvalitet. Vår önskan är att fortsätta få göra det.

Här är lite bilder tagna med mobilen under julhelgen.


En slokande sparris




Soluppgång juldagsmorgon från balkongen





Middagen ordnad






























 
Jag önskar er ett Gott Nytt År!!
 
 
 
 
 

4 kommentarer: