tisdag 6 januari 2015

Fin promenadkompis


Vi fick en långhelg i Korfos med de vanliga aktiviteterna. Huset var riktigt kallt när vi kom och det krävdes en hel del ved för att få det drägligt. Vi fick riktigt fint väder lördag och söndag men igår regnade det hela dagen. Tur att vi har regnkläder så det blev en promenad på över en timme med den här lilla dockan. Svärfar ger henne mat och hon får sova på deras altan på natten, annars får hon röra sig fritt på dagarna.



Hon följer mig troget och är överlycklig när vi går utmed havet. Hon jagar måsar, badar och morrar åt vågorna. Hon känner alla hundar och hälsar på dom när vi går förbi men hon lämnar inte min sida.
Jag börjar bli fäst vid henne nu och ser fram mot våra promenader, kul med lite hundsällskap, i brist på annat. Det finns ingen som delar mitt intresse att promenera och springa.

Det varnades för snöoväder och minusgrader idag så vi packade ihop och åkte hem igårkväll. Vi har ju inga dubbdäck här och sedan har vi en väldigt kurvig väg uppför och nerför höga berg med otrevliga stup. Dumt att chansa.
Vi vaknade till en klarblå himmel men riktigt blåsigt o kallt. Var är snön? Jag såg fram emot en springtur i snöoväder men den blev endast blåsig.
Kreta fick däremot snö och de gjorde snögubbar och hade snöbollskrig. Småtjejerna var överlyckliga.

Det blev tydligen ett väderrapport-inlägg idag. Oj,oj, ha tålamod.







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar