tisdag 20 januari 2015

På menyn idag


Vi har ganska gott om bläckfisk i frysen och vi äter det ganska så regelbundet. Jag försöker att variera recepten men en favorit är det traditionella grekiska med tomatsås och makaroner. Jag har ändrat lite på receptet och tillagningen.

 
Bläckfisken kokas i vatten till den blir hyfsat mjuk. Rensar den från sugkopparna och skär den i bitar.
Jag fräser färsk lök eller purjolök lite lätt och häller sedan på lite vitt vin och det får koka in. Sedan river jag i färska tomater, lägger i bläckfisken och låter det koka i ca en halv timme. I slutet smaksätter jag med dill.  

 
Trevlig fortsatt dag!!
 

2 kommentarer:

  1. mmm vad gott! Vi äter nästan aldrig bläckfisk hemma utan det blir nån gång när vi äter ute. Vilken lyx att ha massa bläckfisk i frysen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att Andreas gillar att dyka och får belöning för det också. Det är bara att vara glad.

      Radera