måndag 9 mars 2015

Agios Nikolaos på Kreta

Det är en mycket fin- och grafisk stad. Många backar med oändliga trappsteg som pryds med blommor. Långt promenadstråk efter havet och en liten lagun som ligger i fin miljö. Staden är inte stor och man "gör" den på några dagar, så stannar man längre kan jag rekommendera att hyra en bil och åka runt lite.
Det finns många fina stränder om man söker sig ut och nu har de gjort om vägen till Ierapetra och Heraklion så det går snabbt och smidigt.

Vi brukar åka till "Agios"på onsdagar då det är marknad och handla på oss grönsaker och frukt. Som alla andra marknader så finns det allt möjligt att köpa. Priserna är mycket högre än fastlandet och fisk är väldigt dyrt, nu är jag lite av en expert på marknader som ni vet.


 



Det går inte att se sig mätt på havet och skiftningarna, så vackert i alla väder.

Trevlig vecka!





 

2 kommentarer:

  1. Nu blev det nostalgi på hög nivå! Dit var jag på mitt livs första charterresa 1982(!!) då vi var ett gäng på 10 stycken som tillbringade en vecka där. Tror dock inte att jag skulle känna igen mig nämnvärt...;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var några år sedan. Ja, det har säkert ändrat sig sen då. Jag gillar Agios, det är en mysig stad.

      Radera