tisdag 3 mars 2015

Hemma

Vi kom hem igår morse och packade om väskorna och drog till Korfos för några lugna dagar. Äntligen lite värme och sol för vi hade rent ut sagt, ett riktigt skitväder på Kreta, kallt och ruggigt. Men jag blev ju varm i hjärtat av att få träffa mina tjejer. Tänk så mycket vilja det finns i en sån liten 3,5 års kropp och så lägger vi på lite extra treårs-trots på det. De har också ett ordförråd utan dess like.

Några timmar på dagarna fick de faktiskt vara på dagis, mellan 9-13.30 för vi behövde att få lite vuxentid. Det har vi inte haft på några år och som jag har saknat det. Dagarna gick så fort och jag försökte att maxa dem så mycket det gick. De första tio dagarna körde vi träning varje dag och ibland lade vi in ett pass även på kvällen.

Ett skepp kom lastat med Andreas och det var kul, han var efterlängtad. Vädret satte stopp för mycket men ibland är det också härligt att bara vara. Mysa, måla i målarblock, sjunga en truddilutt bara sådär, dricka en massa goda espresso, pussa o pussa på goa kinder. Jamen, så kan jag bara fortsätta att hur länge som helst.

Trots att jag proppade i mig en massa nyttiga saker innan jag åkte så jag kunde inte stå emot Kretaviruset, utan blev dålig de sista dagarna och tappade rösten, till vissas fördel...







Trevlig dag!!




2 kommentarer:

  1. Vad mysigt att få ha de dina hos dig och riktigt få rå om dem ett tag!

    SvaraRadera