tisdag 24 april 2012

Dagarna går

Tänk vad dagarna rullar på och vi är snart inne i maj. Det är en ljummen kväll och det blev en härlig promenad i kortärmat. Träning har det blivit dåligt med p.g.a. ett långvarigt virus, men promenader är lika bra det. Det blommar så fint i alla trädgårdar och blomlådor. I helgen var vi till Korfos igen med vanliga aktiviteter. Tyvärr får inte Andreas en enda fisk, knappt att det nappar. Vi vet inte om det kan bero på alla fiskodlingar som finns en bit ut från Korfos. De droppar ton med foder i havet och det kan vara det som påverkar havsbotten. Det här har pågått i över ett år nu.
Så idag köpte jag fisk på marknaden, sardiner som jag stekte och till det sallad, jättegott. Det mesta smakar gott när man kan sitta ute och äta. På kvällarna har jag nu börjat få påhälsning av en massa kompisar men det är ensidig vänskap. Myggen.  Helst vill jag slippa att smörja in mig med myggmedel, vore tacksam om någon har tips på hälsosammare metoder.

Vad det kan växa på karga klippor

Färgen på havet är underbar

2 kommentarer:

  1. Nix - tyvärr har jag inga andra metoder! Jag är en sån som alltid dränker in mig i myggmedel eftersom myggorna alltid verkar ta mig först! Lite tråkigt är det, men det känns ändå som ett bättre alternativ jämfört med det som myggen kan föra med sig... Sen är det väl inte alltid så kul att gå omkring och lukta som en myggspraysfabrik, men, men...

    SvaraRadera
  2. Vad synd, det är tydligen smällar vi får ta Marina.

    SvaraRadera