lördag 26 maj 2012

Sånt är livet

Det roliga har ett slut och alla töser har åkt tillbaka till Kreta. Tassoulis kom från Norge och stannade bara en dag sen tog han följe med syrran och bebbarna. En eloge till Dimitra som gör ett enormt jobb med tvillingarna utan utomstående hjälp på Kreta. Det är två jätteglada och nöjda bebisar.
Det som är så bra när man får umgås så intensivt är att man verkligen lär känna de små liven och man skapar starka band med dem. Vi får se dom igen om en månad, så då känns det inte helt bedrövligt. Nu är jag som en virvelvind och städar o tvättar. Radion går på högvarv för att överrösta tystnaden.
Hej!!

Sötnos!
 Tassos köpte med sig lakrits på Taxfree och jag smaskar som aldrig förr. Nu kan man se det som ett återfall. Det  kanske var dumt för jag var ju på god väg i min lakritsavvänjning.

Det grekiska dramat fortsätter och Syriza har verkligen skakat om Europa. En del flygbolag har nu stoppat sina turer till Grekland. Det känns oroligt för man vet inte hur kaotiskt det kan bli vid valet.
Många säger att vi måste bunkra upp med mat, men det känns ju lite väl drastiskt. Vi får vänta och se.

4 kommentarer:

  1. Jag föstår att det känns tomt och tyst, det blir en väldigt påtaglig slags "övergivenhetskänsla" när besökare åker igen. och efter ha haft två sådana sötnosar hemma också, så förstår jag att det blir ännu mer av den känslan så tugga du lakrits - det tycker jag du kan få en sådan dag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för stödet och ha en bra dag!

      Radera
  2. Jag sager bara Turkisk peppar!! Stort sug ibland efter det.
    Har fragat tidigare men glomde i vilket inlagg och har inte funnit svaret, var pa Kreta bor dina "tjejer"?
    Ha en bra dag!!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad gott med Turkisk peppar!Dimitra bor i Neapoli, några mil innan Agios Nickolaos, på Kretas östra sida. Hon har också börjat blogga, tyvärr hinner hon inte uppdatera så ofta.
    http://ellimelina.blogspot.com

    SvaraRadera