måndag 4 juni 2012

Träning och mat

Bloggtorkan har infunnit sig ett tag nu, det har inte hänt så mycket. Tassos kom imorse från Kreta och jag har saknat hans sällskap. Vi ska vara bl.a. några dagar i Korfos och må gott. Nu har vi ju fått lite varmare och temperaturen i vattnet har också stigit, det kan bli ett dopp.
Nu är det morgonträning som gäller p.g.a. värmen, så det blir uppstigning vid sextiden ca 3-4 ggr i veckan. På med träningskläderna och sen går det runt på fotbollsplan. Jag kan tänka mig att jag låter väldigt hurtig när jag skriver om min träning. För de som inte känner mig så ser jag inte ut som en elitidrottare. Det hänger o putar både här och där kan jag upplysa om. Det goa ”kärlekshandtaget” runt midjan sviker mig inte och lovar att vara mig trogen hur jag än gör. Men så länge jag tycker det är roligt och kroppen orkar så ska jag fortsätta att träna.


Igår var vi på ett borgligt bröllop, det var fint och trevligt och proceduren var snabbt avklarad. Efter det var vi bjudna på middag och vi satt precis vid havet. Maten var så god, bland det bästa jag ätit på en taverna. Jag var hungrig som en varg, hade tränat på morgonen och ätit lite för dåligt under dagen. Folk åt inte med bästa aptiten och jag kunde ha slukat det mesta. Men jag fick stålsätta mig för att inte framstå som ett matvrak(som jag antagligen är). Om jag har gäster så uppmanar jag dem ofta att äta ordentligt och att ta mer på tallriken. Jag tycker att det visar omtanke och att de kan slappna av och äta som folk. Det kan ju vara någon som är lika hungrig som jag brukar vara.

4 kommentarer:

  1. Ha ha jobbigt att sitta och "hålla igen" när man vill moffa i sig för glatta livet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, gott är det och hungrig är man.

      Radera
  2. bröllopsmiddag på en taverna vid havet - det låter inte alls dumt!!

    SvaraRadera
  3. Det var jättefint, synd att de inte hade bröllopet på stranden brevid också.

    SvaraRadera