torsdag 28 juni 2012

Diverse

I en vecka nu har jag agerat som chaufför. Jag har skjutsat till Pireushamnen två gånger, flygplatsen två gånger och igår till Korfos för att lämpa av lite folk där. Men jag tycker det är kul att köra och speciellt när passagerarna ligger mig varmt om hjärtat.
Tänk att när vi hade det som varmast härom dagen, 39-40 grader, då sätter vi igång och grillar på eftermiddagen i gassande sol. Vi = Andreas, det var han som var grillmästare och som nästan blev grillad själv. Det var lika bra nu när grillen var tänd att grilla så mycket det går. Som fisk, bläckfisk, lammkött och korv. Nästa gång blir väl vid nästa värmebölja.


Nu har det blivit träning på kvällarna istället och det har gått hyfsat fastän det har varit varmt, det går bra när solen går ner. Fotbollsplanen  brukar vara nyvattnad på mornarna så jag blir klassblöt och lerig ända upp till knäna.
Säg inte till någon, (tänk er att jag viskar nu) men jag har fått två jobberbjudanden. Här går det inte att avslöja något till någon har jag fått lära mig. Nu är det ofta så att ”di bare löver o löver” (värmländska) så man får ibland ha överseende. Ett är ”helsäkert” och det andra ska jag på en intervju i morgon. Båda företagen ligger lokalt så det blir som längst en cykeltur på fem minuter.  Jag kan inte ge mer info än så förrän jag vet mer exakt. Det här med löneförhandling är inte det lättaste när all makt ligger hos arbetsgivaren.  Spännande blir det i alla fall.

Vi har börjat fixa en hemsida för vår framtida olivoljeförsäljning och har anmält intresse på olika trade-sidor på nätet. Jag har haft två sabbatsår och det enda som har arbetat i min kropp är musklerna vid träningen. Helt plötsligt så ska hjärncellerna (de som inte är grå och då blir det inte många kvar) börja röra på sig och åstadkomma något kreativt. Jag kan knappt skriva min egen namnteckning längre, det blir ryckigt och oläsligt. På den tiden jag jobbade hade jag alltid en penna i handen.


Det var en riktigt bra första semifinal-match igår men som inte slutade bra. Vi hejade på Portugal som spelar bra fotboll. Vi ville så gärna se den i HD och får inte in den grekiska HD-kanalen på parabolen. Vi hittade en polsk kanal som sände  och det var en så bra kommentator, vi förstod inte ett dugg men han hade en sådan inlevelse.

6 kommentarer:

  1. Lika tokiga är vi,grillar i 40 graders värme !!!
    Välkommen till Olivoljebranchen!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Visst är det stolligt. Det blir en stor utmaning med olivoljan, roligt.
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Underbart och LYCKA TILL!!!!

    SvaraRadera
  4. Tack, vi får hoppas att det går vägen. Om inte så har vi ialla fall försökt.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Spännande - lycka till med såväläl intervjuer som olivoljeplaner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag får rapportera om intervjun i eftermiddag. Olivbranchen blir spännande. Roligt när det börjar hända saker.

      Radera