lördag 30 juni 2012

Slut på latmansdagar

Nu har allt blivit hektiskt helt plötsligt, från 0-100. Fortfarande är mycket inom parantes men jag kommer att jobba för ett fraktbolag fyra timmar på förmiddagen. Där kommer jag att ha telefonkontakt på engelska med chaufförer och företag ute i Europa. Efter det tar jag en bensträckare till nästa jobb där jag ska leta efter återförsäljare i Sverige för en grekisk produkt. Alltså maila och sitta i telefon igen. Det jobbet är fritt och jag får komma och gå som jag vill. Sverige har så många krav på produkter som importeras och allt ska väl vara certifierat idag. Nu är den produkten kanske inte den lättaste att sälja på marknaden så det blir på prövotid. Den första kontorsstolen ska provsittas på torsdag. Jag har blivit lite uppskrämd om rykten som går om grekiska arbetsgivare och nu får jag två. Oj, oj, jag tar ett djupt andetag och intalar mig att detta kommer att gå bra.
Men tio dagars semester hos våra favorittjejer på Kreta får ingen ta ifrån oss, den är inplanerad. Hjärtat värker efter de små liven och jag kan knappt stå ut längre om jag inte får krama om och klämma på dom. Dimitra behöver också avlastning och att bli ompysslad.

Tänkte dela med mig av en av mina favoritartister sedan många år tillbaka. James Morrison, en låt i akustisk version från hans senaste album Awakening. Hoppas att ni gillar den.


8 kommentarer:

  1. Spännande med jobb - och TVÅ stycken, inte dåligt! Hoppas det blir bra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, att få två jobb i dagens Grekland känns lite overkligt. Det är bra att ha fler språk i bakfickan.

      Radera
  2. Va kul - grattis och lycka till med båda jobben!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marina, det ska blir roligt att få komma igång igen.

      Radera
  3. Lycka till med dina två nya jobb! Tror det kommer gå kanonbra. :)

    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin, jag behöver peppas lite.
      Ha en bra dag!

      Radera
  4. Grattis till jobben, Christina! Det kommer säkert att funka finfint.
    Kram och Lycka till! ♥

    SvaraRadera
  5. Tack Eva, det hoppas jag.
    Kram o ha en trevlig söndag!

    SvaraRadera