torsdag 5 juli 2012

Inte en vanlig torsdag

Jag sov lite dåligt i natt för jag var lite spänd för min första arbetsdag. Det var riktigt roligt måste jag säga och det är ett seriöst företag med ordning o reda. Arbetsgivaren är inte så farlig som han ser ut. Det kan bli bra det här.


Jag köpte ju tyg i Aten för hundra år sedan som jag tänkte ha som solskydd på köksaltan. Då har vi dividerat hit och dit sedan dess, hur kommer det att bli för det blåser oftast på denna sida. Det kommer inte att hålla med tyg så nu kom vi till skott och det blev en markis. Äntligen kan vi sitta och mysa med morgonkaffet i skuggan och titta på blå blommor (med en söm mitt i).
Nu har vi en tom vägg som ni ser och den är för tråkig. Vad kan vi ha där? Alla förslag är välkomna.

8 kommentarer:

  1. Lycka till på nya jobbet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin, det kändes riktigt bra.
      Trevlig helg!

      Radera
  2. Vem tittar på en tom vägg när när det synes finnas blickfång i motsatt riktning. Att "fylla" väggen med något kan skapa disharmoni. En tom vägg kan m a o vara helt ok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för förslaget. Du har rätt i det, det kan bli för "plåttrigt"
      Ha en bra dag!

      Radera
  3. ah sa fin ballen blev mamma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dimitra, skönt med skugga nu.
      Kram!

      Radera
  4. Fint med markisen! Som Steve säger behöver det ju faktiskt inte vara något där, men annars passar väl t.ex en sådan där blomkruka för vägg med en liten blomma i. Brukar finnas där de säljer de grekiska keramikkrukorna.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, det skulle kunna bli fint. Jag ska kolla hur krukorna ser ut. Tack Eva och ha en bra dag!

    SvaraRadera