lördag 28 juli 2012

Varmt



Nja, jag blev inte speciellt imponerad av OS-invigningen, fast det är ju en smaksak. OS måste vara enda gången som nästan hela världen har något gemensamt, en samhörighet. Idrottarna var så glada när de kom in på arenan och tänk vad de har jobbat hårt för att nå hit. Även om man har talang så kommer inget gratis.

Nu har vi kommit hem från härliga Kreta och semestern fortsätter för ena jobbet har semesterstängt till slutet på augusti. Det andra har inte kommit igång än.
Dimitra med familj kommer till vår stora glädje på söndag för vi ska på bröllop. Tassos har varit här på långsemester och har en vecka kvar, att han ska åka snart har jag jobbat på att förtränga och försöker att leva i nuet.


För att inte svära på bloggen så kan jag säga att det är så in i bombens hakar och förbenat varmt att jag milt sagt lider, som faktiskt de flesta greker också gör. Tack för att det finns AC. Ibland (sällan) när temperaturen sjunker några grader så säger vi ”Åh, det är bara 34 grader idag!?”  
Nu stänger jag av AC:n och åker till Korfos över dagen och svalkar mig i det salta havet.


5 kommentarer:

  1. Ok då, jag ska väl inte gnälla över våra knappt 20 grader med tillhörande regn och åska då, eller...?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jo då! Det kunde väl vara lite mer lagom och inte så extremt. Vi kunde mötas på halva vägen, 30 grader.

      Radera
  2. Håller med om OS. Blev inte alls imponerad. När invigningen hölls i Aten 2004 rös jag i hela kroppen av den spektakulära showen. Då satt man stolt i soffan hemma på Rhodos!

    SvaraRadera
    Svar
    1. OS i Aten var fantastisk, igår blev det långtråkigt. Men det är kul att det har kommit igång. Nu blir man bänkad vid TV:n igen.

      Radera