måndag 9 juli 2012

Goa grannar


Vår granne är en go tant som har Andreas i sitt hjärta sedan han var liten. Hon är också chef för djungeltelegrafen i området. Hon pratar aldrig illa om någon utan bara ”informerar” om ditt o datt.
Igår blev hon så orolig för att jag skulle behöva gå (promenera) till jobbet idag i denna värme och tung trafik. Hennes svägerska sa att det fanns vildhundar, så jag skulle ta med mig min käpp, berättade hon. Imorse när jag skulle börja traska iväg så träffade jag en annan granne. Han visste allt om mitt jobb och att jag skulle gå dit idag och talade om för mig hur jag skulle gå närmaste vägen. Vad roliga dom är! Men det är gulligt för de bryr sig.

Nu är det inte varmt utan det är hett och det ska bli 42 grader på onsdag. Det får nog bli en paus i träningen ett tag. Jag har tränat varannan dag och det blev ett pass igår. Det gick inte att springa hela rundan men det var ok, då var det 36 grader på kvällen. Det kanske är dags att börja tänka på hjärtat, en börjar ju bli ”gammel”.
Jag sitter i skrivandes stund här på eftermiddagen efter jobbet och lyssnar på ”Sommar” med en iskaffe, härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar