lördag 15 december 2012

Julig tupp


För ett tag sedan fick vi en tupp (fryst) av några bekanta och tupp har jag aldrig ätit tidigare. Kollade några recept på datorn och då fick det ju naturligtvis bli ”Coq au vin”. Jag stekte först bitarna och sedan skar jag massor av lök och morötter och allt fick simma i rött vin och en rejäl skvätt glögg också. Det blev en tupp med juliga smaker efter många timmar i ugnen. Det blev så gott, ni skulle ha varit här och smakat.
Imorse när jag åt frukost med pålägg som kokt skinka (jag låtsades att det var julskinka), ost och senap och en stor kopp kaffe så surfade jag runt och läste tidningarna. Dödsskjutningar i en skola i USA, igen. Men vad är det för fel? Alla dessa oskyldiga barn, det är ledsamt.
Annars denna lördag blev det en löpartur på förmiddagen och nu väntar närmast några timmars bokföring så det är bara att börja damma av bokföringsprogrammet som har legat och dammat i sin datormapp. Sedan tror jag att vi rundar av eftermiddagen med lite E-bok och glögg.
Önskar er alla en trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Det här som hänt i USA är så ofattbart och hemskt så det är svårt att ta in. (Jag skulle gärna ha smakat på tuppen!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det det är svårt att förstå, ok de kan ta sitt eget liv men varför ta oskyldigas.

      Radera
  2. Din Coq au vin låter väldigt god och jag gillar din juliga twist med glögg i.

    Ja, ibland händer saker som är så ofattbara att det nästan blir omöjligt att ta in. Så mycket smärta och sorg.

    E-bok och glögg tycker jag låter som en alldeles utomordentlig kombo. :)

    Sköt om dig och ha en riktigt god jul.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar dig också en trevlig jul!

      Radera