lördag 16 februari 2013

Åter helg

Ett skepp kom lastat med en massa laptop så nu har det installerats på löpande band i två dagar. I vanlig ordning slutar det med att de ligger utspridda överallt och så kommer vi (jag) inte ihåg vilka som var klara eller har en annan specifikation och mitt i allt ska jag vara så envis också.
För att rensa hjärnan så blev det en löpartur i regnet ialla fall och det var det värt.
 
 
Änligen lördag och Korfos, har inte varit där på nästan en månad. Vi struntar i vilket väder det blir för nu kan vi elda i vår nya vedkamin och bara mysa i det varma eldskenet. Jag hörde rykten om att vildsparrisen har kommit upp ur backen redan. Det är lycka att få strosa bland de vackra olivlundarna i tysnaden och grönskan är ljusgrönt härlig nu.
 

 
Efter en ledig helg så känns oftast inte måndagar så roliga. Ibland kan det bli den bästa dagen, som den här måndagen, då kommer våran "pöjk" hem.

6 kommentarer:

  1. Oj, det var verkligen en rejäl hög med laptops! Jag hoppas att allt gick bra till slut?

    Likaså att ni fick det härligt i stugan och fick njuta av både vedkamin, olivlundar och vildsparris. Låter härligt avkopplande. :)

    Och sonen som kommer hem... jag förstår att det var en måndag som slår de flesta. :)

    Ta hand om dig vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni fick ordning på era laptops!
    Ha en fin vecka, Christina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det löste sig tillslut.

      Jag önskar dig också en trevlig vecka!

      Kram!

      Radera
  3. Grattis Andreas på födelsedagen, önskar Jim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack säger Andreas och hälsar så gott!

      Radera