tisdag 16 juli 2013

Livet

Vi fick en dator för reparation och Andreas återskapade raderade filer och bl.a. foton. Jag har suttit och kopierat dessa foton till en annan dator. Ägaren till alla foton är en tjej på tjugosju år och det är ju en ålder då det händer så mycket i livet. Kanske man gör karriär eller så har man nyss skapat en familj. Denna tjej har kämpat med cancer i nästan tio år och nu har hon inte långt kvar. Dessa foton  talar om livet, att kämpa och att hitta glädje. Jag beundrar hennes mod som hon och hennes närmaste visar.

Tårarna rinner ner på mina kinder och jag känner sorg för att hon inte får leva men jag är också tacksam för att min dotter är frisk och vi andra. Vi har det bra. Livet är ju ingen garanti utan ibland hänger det på en skör tråd.

6 kommentarer:

  1. Christina! Vilken stark text. Tänk, så fort allt kan vändas upp&ned. Livet är så skört och ändå är vi för upptagna med annat för att ha tid att tänka över det. Ha en fin tisdag. Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi behöver ibland bli påminda om vara tacksamma över det vi har och att få vara friska.

      Grekkramar!

      Radera
  2. Jag får den där klumpen i halsen när jag läser dina ord Christina. Minns min egen bästa vän som gick bort i sviterna av cancer bara 35 år gammal. Hur skört livet är och hur döden och livet hela tiden går hand i hand med varandra. Hur vackert livet är men samtidigt så orättvist och svårt att förstå sig på. Vi har verkligen bara här och nu.

    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är extra svårt när det drabbar unga, så orättvist. Livet är verkligen här och nu.

      Många kramar!

      Radera
  3. Det är just sådana saker som gör att man blir påmind om hur viktigt det är att vara här och nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så Marina!

      Ha det bra!

      Radera