fredag 2 augusti 2013

Väder o vind

Visst kan det vara ett evigt tjatande om vädret men det har varit jobbigt med värmen här, ca 37-40 grader i flera dagar och kroppen har gått på lågvarv. Nu hade jag fördelen att få vara i Korfos nästan en hel vecka med bl.a. Tassos och vi har badat och vilat. Idag däremot har vi lite halvmulet och svalare, skönt.
Aten börjar att sakta tömmas för augusti är den stora semestermånaden. Det börjar bli trångt på stränderna och utecaféerna är fullsatta med folk som svalkar sig i skuggan med en Frappé eller en kall öl. Många har inte råd att resa iväg utan gör dagsturer istället. Vi är verkligen lyckligt lottade som har ett sommarhus nära havet.

Att tala om lycka, så går det visst att köpa lycka för pengar, jag köpte nya löparskor och för halva priset på nätet. Jag är nästan kär!


Det bästa jag vet är Arrival när det gäller flyplatser för då får vi besök och det tråkigaste är ju Departure som det blev igår när Tassos åkte till sitt. Idag har jag haft lite jobb så tankarna har  skingrats lite och sommarpratarna  i webradion har gjort mig sällskap.
Dagarna rullar på så fort och vi är nu i augusti. Poff, säger det och så är det kanske snart dags för Arrival igen!

Trevlig helg!


 

6 kommentarer:

  1. Det blir alltid lika tomt när man vinkar av någon besökare, och det spelar liksom ingen roll vem det är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sant, tomheten är det värsta innan vardagen infinner sig igen.

      Trevlig kväll!

      Radera
  2. Ja hu, hetta kan verkligen bli jobbigt när det håller i för länge. Vi kommer inte upp i de temperaturer som ni har nere hos er men att under så många dagar nu ha legat på 30 grader i skuggan här i Skåne blir tufft i längden. Hjärnan geggar ihop och det finns inte kraft för mycket mer än att vila och få vätska i sig.

    Vilka fina skor och vilket fynd! Jag förstår att du är kär. :)

    Det är lite sorgligt det där med att ta farväl på en flygplats men jag håller tummarna för att ni ses snart igen och att ni snart står där vid arrival och tar emot människor ni tycker om.

    Ta hand om dig i värmen vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värmen blir mer påtaglig i Sverige än här nere, en annan slags värme. Men vad härligt för er med värme o sol!

      Tack för fina ord!

      Kramar

      Radera
  3. Hej! Försökt att ringa dig ett flertal gånger men något är fel.Ska vi försöka med skype? Ring mig när du kan.Tyvärr är min semester slut men jag är oftast hemma på kvällarna Hälsningar Per

    SvaraRadera
  4. Kram på dig och tack för din omtanke Christina.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera