lördag 7 september 2013

Kanske att bloggtorkan nu är över

Nu gör jag ett försök att bryta bloggtorkan som har hängt i alldeles för länge. Tänk vad många fina bloggar det finns som inspirerar med variation och tips. Lite inredning, resor, mat och framför allt själsligt. Man känner igen sig i mångas känslor både i glädje och sorg. Ibland skrattar man till och ibland kommer tårarna. Vissa uttrycker sig så bra, liksom pricken över i:et.

Kreativiteten har varit låg den senaste månaden. Vi har sökt skugga och fläktande vindar, svalkat oss med kalla drycker och frukt. Nu har det äntligen blivit några grader svalare och man kanske kan börja få något gjort. Jag hade tur att få några regnstänk på löparturen i morse.

Var tidigare till apoteket och paret som jobbar där har ett väldigt temperament och är inte alltid så trevliga. Damen innan blev nästan utskälld för att hon hade glömt att tillägga en vara när det var dags att betala. Sedan var det högljudda politiska diskussioner så frun bad mannen att lugna ner sig.
Jag gick sedan vidare till en kvartersbutik för att köpa något och där utanför var det fullt med folk i alla åldrar och det skrattades och var stojigt. Mitt i allt virrvarr så såg jag orsaken, en liten söt hundvalp som fick all uppmärksanhet.
Jag kom fram till att det är roligare att gå till apoteket och kvartersbutiken här i Grekland, man vet aldrig vad som kan hända.

Vi har inte kunnat åka till Korfos på länge och i längtan dit får det bli lite bilder därifrån.






 

Trevlig helg!

 

10 kommentarer:

  1. Hej Christina!

    Härligt att ha dig tillbaka igen! :) Jag tror att vi alla behöver en bloggpaus då och då. Ta ett steg tillbaka och lägga bloggtiden på annat. Hitta tillbaka till lusten att skriva. Och visst är det härligt att det finns så många fina människor och bloggar att inspireras och glädjas åt. Samtidigt tror jag att det är viktigt att inte tappa bort sig själv i bloggvärlden. Att inte glömma bort sina egna förtjänster, sitt eget värde och det unika som finns i var och en av oss. Inte känna något behov av att prestera. Utan läsa bloggar, glädjas och inspireras och inte glömma bort att det bara är små, små glimtar av våra liv som vi visar.

    Jag vet hur degig min hjärna blir då vi drabbas av värmebölja här hemma i Sverige och hur all kraft rinner ur en. Så jag kan bara tänka mig hur det måste kännas att ha de temperaturerna under längre perioder. Att värmen kanske blir mer en plåga än något välkomnande Skönt att det har blivit lite svalare för er nu.

    Det låter som det blev en intressant tur till apoteket och kvartersbutiken. ;)

    Underbara bilder du bjuder på Christina. Så olik min egen vardag. Exotiskt. Tänk vad häftigt det är att vi kan ta del av varandras liv, som är både så lika och olika på en och samma gång, via ett litet klick. :)

    Ta hand om er i värmen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. En paus ibland gör bara gott och det blir roligare att komma tillbaka. Speciellt när man får kommentarer med fina och uppmuntrande ord.

      Många varma kramar rara Lotta!

      Radera
  2. Kram och tack för all omtanke hos mig Christina. Det värmer.♥

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Å vilka fina bilder! Jag älskar Grekland (i fall med utifrån mina minnen från 90-talet :)). Därifrån minns jag Greklandsblå, den absolut finaste blå tonen. Kram! Fin blogg. /Julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina ord! Men oj, ditt liv i Colombia är spännande och modigt framför allt. Ser fram mot varje inlägg.
      Ta hand om er!

      Radera
  4. Förstår att du längtar till Korfos. Härliga bilder. Särskilt bild nr 2 gillar jag skarpt. Det där med bloggtorka ska du inte ta så hårt på. Den drabbar oss alla och envar... Kramar

    SvaraRadera
  5. Tack för uppmuntran!

    Grekkramar/Christina

    SvaraRadera