tisdag 24 september 2013

Fina snäckor

Nu börjar huset i Korfos att ta form, vi har sakta börjat skaffa på oss lite möbler. Jag har massor med idéer men Rom byggdes ju inte på en dag så att säga. Under vintern ska det målas och bl.a muras en bänk på uteplatsen. Det har ju varit så in i bombens hakar varmt under sommaren (plus mina nykomna värmevallningar) men nu har vi fått det svalare. I alla fall så kom energin som ett brev på posten och nu ska allt ske på stuberten.

Lite pyssel blir det ibland också. Andreas har genom åren plockat upp en hel del snäckor i Korfos och vissa lever som ni ser nedan, det är som en tjock klump, lite otäck.



Jag provade på att måla en del i guld o silver och dekorerade med lite glitter.
 


Trevlig vecka!
.

6 kommentarer:

  1. Vilka jätteläckra snäckbilder!

    SvaraRadera
  2. Tjusigt Christina! :) Roligt att höra att huset börjar ta form och jag kan förstå din längtan efter att ska hända på en och samma gång. Jag är precis likadan. Kanske tur att jag har en man som tar ner mig på jorden emellanåt och får mig att inse att saker och ting måste få lov att ta tid ibland. ;)

    Lycka till med både idéer och pyssel och ha en trevlig helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul när man kan bolla lite idéer men man får sansa sig när det bär iväg.

      Må så gott!

      Kramar!

      Radera