fredag 27 september 2013

Så mycket gott...


Igår gjorde jag ett besök till vår gård på västra Peloponnesos för att hämta olivolja. Jag åker alltid dit med ett pirr i magen för det är så fint och fortfarande lite overkligt att det är vårt. Nu har många av de små olivträden rotat sig men vi ska sätta ett tiotal till, plus ett valnöt- och mandelträd. Det gör vi efter vi har skördat oliverna, någon gång i december-januari. Citronerna behöver ett tag till på sig att mogna. Jag fick med mig en massa gott som vindruvor, valnötter och bäst av allt, färska fikon. Allt plockade vi på förra ägarens tomt. Jag fick nästan ont i magen av alla fikon jag åt som smågodis på bilfärden hem.



 

På söndag fyller våra små hjärtan två år och då är vi där!!! Färjan kommer alltid fram på morgonkvisten och det är så roligt att se deras förvånade och glada miner när man väcker dom.
Denna gången väcker vi dom med "Ja må de leva...."


Trevlig helg!

 

6 kommentarer:

  1. Fullständigt fantastiskt! Trodde först det var plommon men nu ser jag.... hehe. Vilken underbar lyx! Njut! Och ha en trevlig söndag...;-)) Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det lyx, jag uppskattar det verkligen.

      Ha det bra!

      Grekkramar

      Radera
  2. Å vad härligt att ha så mycket gott på en egen gård! Jag försöker odla en massa, men det finns aldrig riktigt någon tid.... :) .Njut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte lätt att hinna med allt när man är trebarnsmamma och massor med projekt på gång!

      Må så gott!

      Kramar

      Radera
  3. Åh Christina, vilken lycka att kunna plocka så mycket gott från sin egen gård. Vardagslyx när den är som allra bäst. :)

    Njut av allt gott och ta hand om dig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det livskvalitet och jag är lika överlycklig varje gång jag åker dit. Jag tror aldrig att jag blir hemmablind på det Grekland erbjuder.

      Många kramar!

      Radera