söndag 22 december 2013

God Jul!

Idag görs det sista innan jul och på programmet är lantpaté och något liknande cumberlandsås med tranbär (egen kombination i brist på vinbärsgelé) och lite mer julgodis. I år gjorde jag en himmelsk kola med saffran och kokos, men så gott! Nu har jag fått gömma burkarna med godis långt in i kylskåpet om det ska räcka till jul.

I natt kommer det inflygandes en privat leverans av julskinka, bruna bönor, anjovis och sill. Det är nu dags för Arrival!!! Vid midnatt står jag på flygplatsen för att ta emot den efterlängtade sonen och mamma, så roligt! På julafton åker vi till Korfos, där tänder vi vedkaminen och dukar upp vårt julbord.


Jag måste tillägga att vi är bland de lyckligt lottade här i Grekland som har mat på bordet, ström och uppvärmning inomhus. De mesta är uppåt väggarna tokigt här. Det tas beslut om än det ena och än det andra i all hast. När man sedan tänker efter så var det kanske dumt!? Det är ett grekiskt drama varje dag och många får lida. En speciell tanke går till barnen nu vid juletid.


Jag önskar er alla en trevlig och mysig jul!

1 kommentar: