tisdag 31 december 2013

Gott Nytt År!

Jag tycker att året har passerat i en rasande fart. Jag känner mig alltid hoppfull inför ett nytt år och det känns lite som man står inför en utmaning. Ibland kan varje dag vara en utmaning för många i detta land. Ett land som har motvind och kämpar i uppförsbacken. Fast jag håller med grekerna som alltid säger att viktigast är hälsan. Det är så sant.
I morse tog jag mig ut för årets sista löpartur. Så mycket sötsaker som jag har frossat i (men gott var det) så behövs säkert en sockeravänjning efter storhelgerna. Fast jag tycker att man ska försöka ta vara lite mer på vardagarna och göra dagarna lite roligare, att försöka mysa och må gott för åren går fort. Det finns oftast små lyckostunder varje dag om vi bara vill se dem.


Nu önskar jag er en trevlig nyårsafton!
 
 

4 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt ofta tänkt på det där. Med uppförsbacken, menar jag. Du skriver aldrig om det. Jag förstår att många sliter för att få vardagen att fungera. Riktigt gott slut önskar jag dig och de dina. Och gott nytt 2014! Kram

    SvaraRadera
  2. Du har rätt men jag vill inte tjata för mycket om det utan emellanåt så påminner jag lite med några rader. Men som sagt så kämpar alla för ett drägligt liv.
    Tack för nyårshälsningen och god fortsättning till dig!
    Grekkramar!!

    SvaraRadera
  3. Uppförsbacke eller nerförsbacke...det är frågan! :) Nånstans hamnar man till slut hur som helst...men som sagt var: Hälsan är det enda som räknas i slutändan.
    God fortsättning kära bloggvän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så.
      Ha det bra Eva!

      Kramar

      Radera