torsdag 17 juli 2014

Hav men inget bad


Tiden går fort när man har roligt och just nu är det många bollar i luften. En rolig boll är att jag blev antagen till en distanskurs till hösten. Det ser jag fram emot.
Något jag inte såg fram emot var att få knäskålen hoppad ur led. Tur som attan var att den kom tillbaka lika fort som den kom ur led, under ett träningspass (på en rumsmatta mitt dumma jag). Jag blir mest frustrerad över att jag inte kan löpträna på ett bra tag, enligt experterna. Provade att simma lite i helgen med rak benspark och det gick riktigt bra. Det får bli simträning när tillfälle ges.
Annars har jag en förmåga att slarva med kosten när jag av någon orsak inte kan träna. Det liksom brister på alla plan.
Vi har fått svalare väder och det är skönt att få pusta ut lite. Det var riktigt varmt ett tag. Havet ligger inte ens en mil från där vi bor men vattnet är inte rent. Det ligger massor av fartyg där och jag vet inte om företagen som ligger efter kustremsan släpper ut föroreningar i havet. Det är synd att vi inte kan bada där när vi har så nära.



Trevlig dag!

 

2 kommentarer:

  1. Grattis till att ha blivit antagen till kursen! Härlig! Vad ska du läsa för något? Ett stort lycka till vännen. :)

    Hu, vad läskigt med en knäskål som hoppar ur led. Jag hoppas att den stannar på plats nu och att du snart känner dig bättre i benet.

    Värmeböljan sveper över Sverige just nu och jag måste erkänna att jag inte tillhör de där som är så förtjust i temperaturer över 30 grader. Hjärnan blir alldeles degig och jag orkar inget. Så även om jag inte är så glad för åskovädret som lovas till helgen så ser jag nog fram emot att det ska bli lite svalare därefter.

    Ta hand om dig vännen!

    Kram Charlie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara Lotta, jag ska läsa Webbutveckling. Jag brukar ibland fixa hemsidor men nu ska jag lära mig från grunden. Det ska bli spännande.
      Jag tycker också att värmen är jobbig över trettio grader och jag hoppas alltid att juli och augusti ska snabbt glida förbi.

      Ha det bra och många kramar!

      Radera