tisdag 1 juli 2014

Kalo mina!


Trevlig månad betyder det. Grekerna är väldigt generösa med sina fraser och det finns alltid något trevligt man kan säga i olika sammanhang.
Jag fick sällskap tillbaka till Aten av dotter med familj för de fick plötsligt en vecka semester. Vi överaskade Andreas som inte trodde sina ögon. Det blev bl.a. två dagar i Korfos med sol o bad. Tjejerna fick också passa på att träffa gammelmorfar.
Grönsakerna växer så det knakar och snart kan vi även få smaka på vattenmelon.


Nu börjar eldarna att härjas och på vägen innan Korfos hade en liten eld börjat brinna precis vid vägkanten, antagligen från en cigarett utkastad från bilrutan.


Temperaturen nådde 40 grader, puh, men nu har vi "bara" 34 grader. Igår åkte de tillbaka till sitt och här är det vardag igen.
Nu är det nedräkning till den denna gosse kommer på semester om ca tre veckor. Då bl.a. sitter vi i båten under en stjärnklar himmel och pimplar. Gissa om vi längtar!


































Här är tjejerna i sina dopklänningar innan vi gick på bröllopsfesten.
































Trevlig vecka allesammans!!


 

4 kommentarer:

  1. Så fina bilder Christina och vad härligt att dotter med familj följde med dig tillbaka till Aten. Extra tid att mysa tillsammans. Och vilken härlig växtkraft det är hos er just nu. Tänk att kunna njuta av egen vattenmelon. Här har vi haft en juni fylld med skurar och åskoväder. Helt galet har det varit. Så nu hoppas jag på att juli ska bjuda på ett riktigt fint sommarväder så att jag kan få ta mitt första dopp i havet för sommaren.

    Det är inte roligt med eldar som härjar pga torkan och tänk vilken skada en endaste cigarett kan göra.

    Jag förstår att ni har nedräkning och längtar. Snart får ni krama om varandra igen. Vilken lycka!

    Ta hand om dig i värmen kära vän!

    Kram Charlie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina och värmande ord. Lika rar som vanligt.
      Jag hoppas verkligen att ni får bättre sommarväder så ni kan bada och njuta av sommaren.
      Kramar!

      Radera
  2. Glad månad till dig också (om än lite sent från mig härborta). Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, hoppas du har det bra och trivs.

      Kram Christina

      Radera