söndag 1 februari 2015

Pireus

Idag har vi storm och vinden för med sig sand från Afrika. Solen kunde inte tränga igenom och det var som en lätt dimma i beige-gul färg. Det blev ingen löpartur för då hade jag antagligen haft en mindre sandlåda i lungorna.
Istället denna söndag tog vi en tur till en marknad i Pireus. Runt om marknaden satt många och försökte sälja ditt o datt, de har inget tillstånd att vara på marknaden.
Denna marknad säljer inga grönsaker utan det är mycket kläder och annat smått o gott. Det var så mycket folk att det gick inte att ta några kort, mycket närkontakt och knuffar.
Jag observerade att de stånd där kläder kostade 5 Euro och dyrare jobbade inte alls. De stånd där begagnade kläder kostade 1 Euro var det folksamlingar.

Verkligheten här är fattig, naken, uppgiven och jag blir förtvivlad.

Andreas har lekt lite med dagens foton i Photoshop.


 
 
 

4 kommentarer:

  1. Om man sticker huvudet i sanden ett tag och blundar för verkligheten, så är sådana där marknader väldigt mysiga, men som sagt, just nu är det kanske en lite besk eftersmak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ofta sticker vi huvudet i sanden men det funkar inte alla gånger......

      Radera
  2. Jag hoppas innerligt att det kommer vända för Grekland och det grekiska folket. Att ni ska skymta ljuset i tunneln snart.

    Tack snälla rara Christina för all kärlek och värme som du sprider hos mig. Ord som lyfter nu när jag behöver det som allra mest. Jag är så glad att våra vägar korsats. Tack för att du finns.♥

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har fått lite hopp nu med den nya regeringen, tiden får visa.

      Jag önskar dig det bästa och tack för dina varma ord!

      Många kramar!

      Radera