lördag 4 april 2015

Ingen påsk här


I år så struntar vi i svenska påsken och firar den grekiska nästa vecka. Det blir ingen Blåkulla utan istället en sväng om med kvasten här hemma. Jag är hurtig som bara den nu och det är städning i huvudet.
Tänk så fort solen kikar fram med sin varma vårstrålar då börjar energin så smått att göra sig till känna. Jag har storstädat i köksskåp och garderober. Idag är det fönster som gäller och de är inte att leka med. De är av aluminium med elektrisk rulljalusi och myggnät och det är typ hundra spår och "rännor" i fönsterramen runt om. Det känns som att det fanns aldrig en tanke hos konstruktörerna att de ska rengöras emellanåt. Jag ska skaka av mig irritationen och ta ett djupt andetag. Nu så......

Förresten så tog vi en liten utflykt med svärfar häromdagen till ett nunnekloster inte så långt från oss. Andreas har gjort om några bilder till HDR.










Jag önskare er en fortsatt trevlig påsk!



 

2 kommentarer:

  1. Fina bilder! Ha en bra fortsatt påsk ni med, och slit inte ut dig på oputsbara fönster ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara jag kom igång och musik fick som sällskap så gick det bra. Nu är det klart!

      Radera