onsdag 15 april 2015

Invasion

Nu har de invaderat, blodsugarna har vaknat till liv och gjort sig till känna. De j-a myggen (när det är illa får man svära på bloggen). Dags att köpa på sig lite mygg gift tror jag bestämt.
Påsken i Korfos var fin och det grillades lite här o där men många hus stod tomma. Det blev en sparristur men nu är den på sluttampen. Nu börjar istället kaprisen att spira i backen så vid nästa Korfosbesök blir det en båttur till min kapris-ö. Det gäller att njuta och ta vara på det gröna i naturen för snart börja det att torka upp och allt blir uppbränt av solen.
Igår hade vi premiär lunch ute på altanen, 26 grader i skuggan. Köksdörren fick stå öppen i flera timmar, det är det bästa jag vet när man kan låta dörren få stå öppen.


En övergiven olivpress


Dags att sträcka på benen och få något gjort.....
 
Trevlig dag!!



 

4 kommentarer:

  1. Jag bor i Lappland, som också bebos av bitande mygg. Jag smörjer in mig och hunden (som blir skogsgalen av betten) med olivolja. Kanske ett tips för dig!
    Hälsn Inga

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Inga och tack för kommentaren! Alla tips är välkomna och olivolja har jag gott om.

      Ha det bra!

      Radera
  2. Spännnade, det där med att olivolja hjälper mot mygg! Något att komma ihåg och testa då det blir svenska myggtäta sommarkvällar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska prova med olivolja när vi åker till Korfos imorgon för där är det som värst. Här i Aten har de inte vaknat till på riktigt än.
      I Sverige är myggorna värre och stora som bara den.

      Radera