söndag 10 maj 2015

Korfosvecka

Det har varit en varm vecka i Korfos och jag har fått mycket gjort. Jag har målat murar och pytsat på färg lite här o där. Fixat i grönsakslandet och satte ner squash som jag hade förodlat. Nästa gång ska jag sätta tomater, gurka och aubergine. Det har ju sådan växtkraft här och det är tacksamt.
Kvällarna har varit underbara och vi har tagit en öl nere i hamnen och kollat in segelbåtar som har hittat hit.
Tog mig ett dopp häromdagen och det blev ett kärringdopp. Det var riktigt kallt. Skönt att slippa stressa när det gäller bad o fint väder. Här är man garanterad sol och värme tills oktober, så det hinns med och räcker till.












 Trevlig söndag!

2 kommentarer:

  1. Härligt med allt egenodlat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det, tänk bara vad goda tomaterna blir när de får solmogna.

      Radera