torsdag 21 maj 2015

Min vardag

Nu var det ett tag sedan sist. Dagarna bara rinner iväg och ibland är det så att bloggen blir åsidosatt. Vardagen är ju inte alltid så händelserik men man kan ju dela med sig av sina tankar och idéer.  Många gånger har jag velat skriva bl.a om krisen, men tänkt att det kan bli för tungt och bedrövligt. Men det är vår vardag och det är inte rosenrött.
Här i Grekland så har ju krisen dominerat och vi ser den i vitögat varje dag. När man bor här och som i vårat fall så är ju Andreas grek så vi är "inne" i det grekiska samhället. Det är skillnad mot svenskar som har skaffat boende här och har t.e.x. svensk pension och då lever i många fall brevid samhället.

För oss är ju vårt sommarhus vår fristad där krisen inte gör sig nämnvärt märkbar. Där lever vi fullt ut med olika aktiviteter och bara slappnar av. Där finns inget utrymme för bekymmer och vi lever i nuet.

Jag kommer att skriva emellanåt om krisen och dess följder som det drar med sig. Vi har en annan verklighet mot det man läser i tidningarna. Jag kan ha åsikter om vissa saker som inte har någon politisk grund. Det är från mitt hjärta och min egen uppfattning i detta grekiska drama.

Så nu är det en ny dag och nya tag!







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar