torsdag 18 oktober 2012

Hallongrottor

Idag är det generalstrejk och allt står stilla och samma här hemma. Den enda ansträngningen idag har varit hallongrottor, jag som nästan aldrig bakar småkakor. Nu hade jag endast jordgubbsmarmelad, jag köpte fel sist, kunde inte se skillnaden på hallon- och jordgubbsburken. Jag ser ju så dåligt nuförtiden på nära håll. Attans också!
Häromdagen var jag och handlade med svägerskan och när vi kom till rengöringsmedelshyllorna så lämnade jag henne där för hon kan stå där hur länge som helst och köper varje gång flera olika sorter. Grekerna gillar verkligen alla dessa olika rengöringsmedel. Dessa hyllor är ju oändliga.....Jag kanske köper en flaska var tredje månad eller så. Tro nu inte att jag är någon lortmaja, men hur mycket behövs egentligen.
Värmen hänger kvar med ca 30 grader så i helgen blir det Korfos med bad o fiske. Kanske blir det sista doppet för detta år.

2 kommentarer:

  1. En anledning att bo kvar i Grekland, alltså...man måste testa alla sorter av rengöringsmedlen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, jag lär ju bli gråhårig här i det fallet.

      Radera