måndag 29 oktober 2012

Vädrets makter

Idag kunde man tro att "Sandy"(stormen) vände riktning mot oss här utanför Aten. Himlen var mullrande och kolsvart. Helt plötsligt kommer det en storm utan dess like och ett hagel av stora isklumpar. Allt löst skramlade och for runt där ute. Efter detta kaos så skingrades molnen och det blev klarblå himmel och värmande sol. Jag tog en promenad och det låg skräp, avbrutna grenar och fullt med löv överallt. Folk var ute och städade upp på sina gårdar.
Man kan ju bara föreställa sig vad en riktig storm som "Sandy" kan ställa till det.

4 kommentarer:

  1. Hej, jag har inte skrivit hos dig tidigare, men jag tänkte kommentera lite från det jag har läst!
    Jag förstår inte hur man kan leva på så lite pengar, det är en ekvation jag inte får ihop. Nog för att jag levde billigt under mina år på Kreta som pensionär... men allt har ju en gräns! Jag är van att leva ekonomiskt, men inte snålt, men ni börjar ju komma upp i våra priser som här i Sverige. Hur ska folk överleva? Grekland går ju mot ett u-land i ekonomin. Nog för vi har tydligare gränser mellan fattiga och rika här hemma, men ni har gått över gränsen... Jag lider med er och alla andra drabbade...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, tack för kommentaren och omtanken. Visst har det gått över gränsen och det finns ingen logik. Folk är förtvivlade och vet inte hur man ska klara sig. Åtstramningarna som görs är inte humana i dagens Europa.
      Ny dag och nya tag!

      Radera
  2. Verkligen rena mardrömmen med stora stormar och orkaner. Tur vi slipper orkaner här, peppar, peppar...

    Och mardröm är det även med ekonomin här i Grekland som Uffe skriver. Man ser folk som letar i soptunnor varje dag. En dag såg jag ett par som åt vindruvor direkt ur soptunnan. Det är t.o.m värre än man kan tro.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret kan man inte råda på, men ekonomi och politik kan man råda på. Det är för bedrövligt att folk ska behöva bli så fattiga att man behöver leta mat i soptunnor. Usch, man blir ledsen.

      Radera