lördag 2 november 2013

En lördagshälsning

Nu har jag just gjort mig en espresso men det var ingen fet kaffeböna, den gav inte alls någon "crema". Jag gillar när espresson nästan blir tjock och har mycket "crema". På sommaren brukar jag kyla ner espresson med massor av is och dricka den kall, Freddo kallas den då. Min kaffemaskin hade jag flera år i Sverige men där blev den nästan orörd och fick bara stå på bänken och se snygg ut. Jag lyckades inte att få kaffet att bli bra och när vi flyttade hit så fick den en ny chans. Nu är vi bästisar, jag och Isomac. Vi gör också goda cappuccino tillsammans.


För några dagar sedan var det nationaldag nummer 2 och det var parader över hela Grekland  I Korfos var det ingen för det finns ingen skola där och det är skolungdomar som går i paraderna. Jag såg en parad när vi flyttade hit och det får nog räcka. Grekerna gillar det däremot, de är ju också uppväxta med det och det är en viktig tradition denna dag.


En färgklick i viken.
Fortfarande hittar enstaka seglare hit.
Övergivna hus finns det gott om (foto i HDR).
 
 
Nu väntas det en helg i Korfos med promenader vid havet, förhoppningsvis löpturer, dricka kaffe i solen och bara njuta av naturen och tystnaden.
 
Trevlig helg önskar jag er!!




2 kommentarer:

  1. Hoppas du har en bra helg hos dig också (det är ju hälften kvar!) Fina och härliga bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marina, helgen har varit toppen med underbart väder.
      Kram

      Radera