tisdag 5 november 2013

Tråkigt arbete

Det är samma visa varje gång jag ska sätta mig för att bokföra, då ska jag göra allt annat helt plötsligt. Springer omkring och pysslar med ditt o datt. Fixar kaffe och hela tiden smyger i skåpen för att småäta och sitter högst tre minuter åt gången på stolen. Det är inget nytt, det var samma i Sverige också. Tillslut måste jag stålsätta mig och beordra mig själv att sitta still och skärpa mig.

Nästa vecka blir det en semestervecka i Korfos, inte helt fel. Vädret är helt underbart med nästan 25 grader och vi får hoppas att det håller i sig. Just nu målar jag nästan allt som kommer i min väg. Spegelram, staket, dekorationskvistar och snäckor. Jag skulle ha blivit målare helt klart. Kul är det och jag lär mig massor av svärfar.
På tal om svärfar så har vi suttit många timmar sen vi flyttat hit och han har berättat om sin uppväxt  under andra världskriget på Rhodos. Fattigdom och hunger härjade, sedan om flytten till Aten i unga år. Han kommer ihåg allt glasklart och det kunde nog bli en bok.
De äldre respekteras här till skillnad mot Sverige. En livshistoria finns, ett helt liv, hos varje äldre som jag tycker man borde tänka på lite oftare.



Nåja, nu måste jag laga mat, så bokföring får det nog bli lite senare....



 

2 kommentarer:

  1. Visst är det synda tt vi är så dåliga på att ta till oss de äldres historier i Sverige.

    SvaraRadera