måndag 3 mars 2014

Korfos skvaller

När det regnar eller blåser går inte grekerna ut mer än nödvändigt. Speciellt små barn får inte gå ut, de kan bli sjuka. I början ville jag gärna förklara att det finns bara dåliga kläder (typiskt svenskt) men det går inte att ändra på vissa saker.  Hur som helst så åkte regnkläderna på när vi kom fram i lördags och vi blev idiotförklarade. Vikingar som vi är så njöt vi av våra turer av fiske o sparrisjakt, vädret var bara en bagatell.
På väg ner mot Korfos

Det var livat i Korfos med karnevalstämning och musik igår och himlen var full med prasslande drakar. Vädret var jättefint men idag har det regnat hela dagen. Vi fick ta skydd från regnet och grillade vår bläckfisk. Jag gjorde bl.a. två sallader med kokt bläckfisk. Den ena med frästa morötter, fänkål och en skvätt Ouzo. Den andra med färsk lök, olivolja, hackad mynta, rivet citronskal och en halv pressad citron. Det var lyckat.
Något annat som också var lyckat var derbymatchen i fotboll och Pao (vårt lag) slog Olympiakos 0-3 borta. Markus Berg blev matchhjälten.

Jag brukar inte spela spel på varken dator eller telefon, men nu har jag drabbats av spelmani på iphonen. Spelet heter Ruzzle och det var dottern som drog in sin mor i detta fördärv när hon hälsade på sist. Det är ett ordspel, inte alls som wordfeud. Prova om ni inte har gjort det redan.


 

8 kommentarer:

  1. Mmm, nu sitter jag här och läser och blir hungrig. Låter så gott Christina. Det låter som ni har haft en riktigt fin helg med både karnevalstämning och regn. :) Jag vågar inte ge mig på sådana spel för då vet jag att jag kommer fastna. Jag har inte ens vågat mig på sudoko ännu då jag ser hur fast maken har blivit. ;)

    Sköt om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en trevlig helg, sådär som det ska vara. Spel kan lätt bli ett beroende, man får passa sig, hehe..

      Många kramar!

      Radera
  2. Haha... Tur att inte greker bor i Bergen!;-)) Ruzzlebacillen sitter i länge länge, tro mig. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch, lite regn....Ruzzle ska man akta sig för, den smittar!

      Grekkramar!

      Radera
  3. Hmm jag har nyss borjat spela wordfeud, ska jag eller ska jag inte spela ruzzle...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, wordfeud är också kul men Ruzzle är svårare att slita sig från. Tänk efter ordentligt om du ska, jag vill inte få något på mitt samvete.

      Ha det bra!

      Radera
  4. Ruzzle är kul! Jag har några mobilspel som pågår varav just Ruzzle är ett. När det gäller det där med regnkläder så kan man fundera på om det bara är uppe i Norden vi är ute oavsett väder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Sverige är väl risken att man får sitta inne några månader om det inte vore för regnkläderna. Visst är Ruzzle kul!

      Ha det bra!

      Radera