onsdag 19 mars 2014

Kortärmsväder


Hej,

idag står dörren öppen till köksaltan och hur härligt är inte det? Vi får 24 grader och jag har städat och snyggat till där ute. Spotify spelas liiite för grannarna, jag vill skapa lite vårstämning för dom också.


Helgen i Korfos var suverän med sista sparrisjakten, det börjar bli torrt i backen så det gäller att njuta av allt ögongodis naturen bjuder på nu. Ginsten lyser gul överallt och den luktar så gott och starkt att man blir nästan yr.

När jag var högt upp på höjden stötte jag på en bergsget som nyss hade fött en liten killing. Jag blev så ivrig att få fram telefonen för att fota lite. Hade motljus och blev bländad, såg inte att fingrarna var delvis med på linsen men lyckades få till en hyfsad bild. Jag brukar ta Iphonen med (som ofta ger bra kvalitet), systemkameran är alldeles för tung när jag är ute i bushen.


Samtidigt kommer det två stora lösa hundar rusandes emot mig men i sällskap med en kvinna. Jag blev rädd men hon kopplade dom, lite otrevligt är det när de kommer hastigt inpå.
Kvinna kom från Schweiz och hade bott i Korfos flera år. Sitt välbetalda jobb lämnade hon för ett enkelt liv i Korfos och kan inte tänka sig att flytta tillbaka. Där pladdrade vi om vad härligt vi har det och att vi trivs med allt det enkla och vackra som Grekland erbjuder. Ekonomin är inte den bästa men livskvalitet behöver inte alltid kosta.

Ha en bra dag allesammans!









 

2 kommentarer:

  1. Alldeles rätt, det behöver inte kosta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det behöver det inte, sen kan man i och för sig ha olika uppfattningar om vad som är livskvalitet.

      Ha det bra!

      Radera