måndag 10 mars 2014

Röda och goda gubbar


Nu har vi fått vinter, det blåser iskalla nordanvindar, brrr. Trotsar kylan gör då jordgubbarna och de kunde jag inte motstå på marknaden i morse. Jag gillar verkligen marknader och det finns allt mellan himmel o jord.  Det är stimmigt och ståndförsäljarna ropar ut sina erbjudanden och de skojar friskt med varandra. Jag upplever ingen stress, folk tittar och väljer noggrant ut typ tomater o äpplen innan de köper. Vid klädstånden får man trängas då folk nu för tiden inte har råd att handla i butikerna. Det säljs även Second hand kläder.

I helgen vann vi matchen igen och jag säger då bara Marcus Berg.......Hela arenan ropade hans namn: Marcyyyys, med y. Panathinaikos fansen är så värda dagens lag efter så många tidigare nederlag och besvikelser. Laget har idag spelglada unga grabbar med vilja. Roligt är det!


Hoppas ni får en trevlig vecka!


 

4 kommentarer:

  1. Jordgubbar nu?! Så fantastiskt härligt och lyxigt. Njut! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det måste vara extra tidigt i år, antagligen beroende på den varma vintern.
      Vi har gottat oss idag och imorgon blir det jordgubbstårta.

      Grekkramar!

      Radera
  2. Här nere börjar jordgubbsäsongen alltid i början av mars ! Och de är bara så goda!
    He det gott!
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Mmm, så gott att kunna köpa färska jordgubbar på marknaden. Jag älskar marknader och tycker det är så synd att vi inte har kvar mycket av marknadstraditionen i Sverige längre. Stora kolossvaruhus är inte lika roligt att handla i.

    Njut av goda jordgubbar vännen och så hoppas jag att värmen har återvänt.

    Kram Lotta

    SvaraRadera