torsdag 25 juni 2015

Motion eller träning?


Att röra på sig är ju bra och det har jag gjort i många år nu. Jag har oftast joggat ca 8-10 km några gånger i veckan varvat med cardio pass från en webbsida. Men jag har insett att detta är inte träning utan motion. Jag har inte sett något resultat varken fysiskt eller konditionsmässigt utan jag står på samma ställe. Andreas har ju påpekat i många år att jag måste lägga in intervaller i träningen. Jag har inte varit intresserad av det utan fortsatt att larva runt i min takt.
Nu bestämde jag mig att prova och fick direkt en egen coach, Andreas. Han är en gammal 100m-löpare och var bland de bästa i Grekland på den tiden (antiken känns det som).
Vi körde två pass med massor av olika övningar med intervaller och att köra upp till 100%. Himla jobbigt men himla kul. Tredje passet fick jag en överansträngning i en benmuskel. Trots det att vi värmer upp ordentligt och stretchar hur ofta som helst. Två Ibumentin så var jag återställd nästa dag. Idag åkte vi till en friidrottsarena för att få ett bättre underlag. Jaha, då sa en ryggmuskel ifrån. Ibumentin och vila så får vi se hur lång tid det tar.
Men vi åker till Korfos i helgen så simning blir nog bra för överansträngda muskler. Framför allt så är inte musklerna vana denna explosiva träning. Jag hoppas nu att inte coachen tröttnar på sin klient (vekling) som bara skadar sig.

En spännande himmel en kväll i Korfos.
 

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar