tisdag 2 juni 2015

Pingst och plantor


Det var pingst här i helgen och det var mycket folk i Korfos. Många båtar var i farten. Fint väder men svala vindar. Det blev inget bad denna helg, närmast havet blev det en kaffe på strandcafét.

Jag satte en hel del plantor som aubergine, paprikor i olika färger, gurkor och tomater i olika stuk.
Mellan aubergine-plantorna satte jag basilikor och mellan tomaterna blomtagetes för det håller bort löss och andra insekter sägs det. Jag fick tag på en svart basilika som är så vacker. Säljaren sa att den kommer från Agios Oros, ett munkkloster uppe i norra Grekland. Den kan ha en annan smak som anis eller kanel men det visste jag inte förrän jag googlade tidigare, spännande. Nästa gång ska jag fota den så ni får se.

Jag tänker på vad fort tiden går. Vi är inne i juni månad, sommar och skolavslutningar. Jag saknar mina tjejer enormt mycket och får försöka att stå ut till augusti då vi ska ses.




 Trevlig tisdag!!

2 kommentarer:

  1. Mysigt med allt det hemodlade. Här skulle man kunna säga att det också blåser svala vindar...eller mer ishavsvindar kanske...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hörde av sonen idag att vädret är bedrövligt. Jag ska inte klaga!

      Radera