onsdag 23 december 2015

Nu tar vi julen!


Igår kväll tog vi oss en tur in till närmaste stad för att se om det fanns någon julstämning. Det gjorde det absolut. Det lilla torget var fullt med julbodar med diverse försäljningar, karusell, tåg och en pulkabacke utan snö. Pulkabacken, kanske av trä, var ca 2 m hög och de små barnen svischade ner på pulkorna och var jätteglada.





En lokal orkester på scenen spelade (så gott de kunde, hehe!) paradmusik och några jazzlåtar.

Vi flanerade runt och fotade lite, tog promenadstråket ner mot havet. Där var det inte mycket folk, de flesta shoppade vid affärsgatan.



Idag har jag förberett lite mat för julhelgen i Korfos. I år blir det ingen svensk mat utan det blir annat
gott istället. På juldagen ska vi äta fylld kyckling, tycker kalkonen är lite torr. Det kanske är fel på kocken nu då men kyckling blir bra. Såg ett recept av Ernst som verkade jättegott men han använder kalkon eftersom han är en bättre kock än mig, hehe...

Sol, sol och sol varje dag, ljuvliga dagar har vi. Jag ser fram emot kaffetåren i solen i Korfos, att blicka ut mot havet. Tänka och filosofera. Jag skulle jag vilja ha en fot på Kreta och en i Karlstad men jag får bara hoppas och önska att alla mår bra på varsitt håll.


Nu önskar jag er en God Jul!!!



4 kommentarer:

  1. God jul käraste Christina!♥ Jag hoppas att ni njuter av sköna juldagar och har det riktigt gott. Och kyckling tycker jag låter som en strålande idé. Gott! :) Det låter som ni har ett ljuvligt fint väder och vad mysigt att kunna sitta utomhus och dricka kaffe. Ja, tänk om man hade kunnat vara på två ställen samtidigt ibland men snart så träffas ni och tänk vilket härligt kramkalas det blir då. :)

    Ta hand om dig kära vän och god fortsättning.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk om världen hade flera rara Lottor som du!!

      Många kramar till dig!

      Radera
  2. Kram på dig kära Christina.♥ Jag hoppas att du har det riktigt gott och att det nya året har börjat på allra bästa sätt för er. Ta hand om dig vännen.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera