måndag 20 februari 2012

2010-10-08
Det har gått några dagar utan att något speciellt har hänt. Vi håller på att måla staketet och det är ett evighetsjobb. De som målar trästaket ska inte klaga, det är inget i jämförelse med ett smidesstaket med en massa krumilurer. Fast det blir jättefint, en glittrig mullvadsfärg.
Nu kör jag bil som jag aldrig har gjort något annat, jag är så stolt. Fick leta i hela Elefsina för att hitta den rätta färgen. Sedan bunkrade jag upp kylskåpet för mamma och Karl-Åke kommer på söndag. Nikos och Agneta kommer till Aten också, fast de har egen lägenhet. Det ska bli så kul att träffa dom.
Dimitra och Manos åkte tillbaka till Kreta i tisdags. Det blev tomt när de åkte men med samma mobiloperatör pratat vi gratis varje dag.
Jag trivs ialla fall bra men allt är fortarande konstigt. Det ändrar sig nog när vi får jobb och lite rutin på vardagen. Allt går fortare här och det är mer intensivt, mycket folk och trafik.
Går man ut så träffar man ofta någon granne eller som när jag målade staketet i förrgår kom det fram tre vänliga personer vid olika tillfällen som berömde färgen och även påpekade hur jag skulle måla!? Allla sa olika.
Imorgon får vi resten av vardagsrumsmöblerna, det går lite segt nu måste jag säga.
Det går trots allt mot hösten nu och på morgonen och kvällen är det ganska kyligt. Under dagen blir det varmare och vi kan sitta ute och äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar