måndag 20 februari 2012

Gott Nytt År!

2010-12-31
Jag tycker det känns bra att avsluta detta år. Det har varit ett händelserikt år på alla sätt. Jag kan gott påstå ett livsomvändande år. Tillvaron är fortfarande overklig och jag hoppas att vi kan få lite mer stadga och rota oss framöver. Högsta önskan nu är att vi ska få ett arbete, men som sagt, allt tar tid.
På förmiddagen åkte vi till en marknad och handlade lite grönsaker, det är lika roligt varje gång vi besöker marknader. Atmosfären är så härlig. Speciellt på denna marknad är det säkert 50% ryssar som är både säljare och köpare. De har egna matvaror och vodka som de säljer, det är kul att se.
Jag har förberett lite mat som jag vill bidra med på nyårsmiddagen. Vi ska tillbringa nyårsafton med en massa trevliga släktingar. Det blir säker massor med mat, musik och framförallt kortspel.
Det är tradition här och med lite pengar som insats, fast jag tror inte vi blir varken fattigare eller rikare.
Jag ser här på väderleken att det blir soligt imorgon. Det måste vara ett tecken på ett bra nytt år eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar